Ur en längtansdröm

det vore fint
om du kunde sitta
i motljuset
med leendet
på känn
och smilgropar
i kinderna
under sommarens
fräknar.

fingrarna
över inövade ackord
och luggen
i ögonen
efter vinden
som smekte
din kind
som jag vill.

med näsan
i fantasin
mot ditt nyckelben
och din lukt
överallt
över mig
över oss
när du älskar
min minsta rörelse
och stryker undan
mitt hår
ur ansiktet.

det vore så fint
om du ville le
och dra fingrarna
längst mina skulderblad
med håret lite för långt
och hjärtat
lite för stort.


(Denise,
till vår dubbelsimon.)

16 svar to “Ur en längtansdröm”

  1. Erika Says:

    såå fint! ❤

  2. elin Says:

  3. Denise Says:

    mm =)…(och titeln blev bra hörru =) )

  4. Marcus Says:

    Ser man på ja, ytterligare en som ger sig på diktandet… 🙂

    Bra jobbat föresten! ^^

    • Sandra Says:

      ger sig på har jag ju gjort ett tag, men tack ändå ;>
      och känner mig så dålig. tänker alltid att jag ska läsa din blogg men vill läsa från början och då hinner jag aldrig. men någon gång! 🙂

  5. Marie Says:

    Mmh. Du är så himla bra.

  6. sophie Says:

    sjukt bra, !!

  7. meppen Says:

    så perfektperfekt
    ”fick lite experthjälp” hahahahaha<3

  8. Simone Says:

    jag dör litegrann tror jag, det är magiskt och mer än magiskt, du är så himla himla duktig sandra<3

Kommentera

