hjärtat slår, det slår skiten ur mig.

jag har liksom inte så mycket ord kvar, och jag vet egentligen inte hur många ord jag egentligen vill skriva. Jag skrev tills två inatt. Det blev på tok för personligt för att jag ska kunna ha med det här, men ni får några rader.

” Kröp in genom ådrorna och fick mitt hjärta att slå i otakt och lungorna att knappt vilja arbeta.

Magnus är bland de få vuxna som jag har full respekt för och litar fullt ut på, och han bara försvinner, han med. Han med den trygga famnen, med alltid rätt ord, med omtanken, med de dåliga skämten, med skratten, med djupet, med rösten och gitarrspelet.

Jag sa hejdå till Magnus, och han kunde inte ens se på mig. Han sa ”Jag kan inte se dig, då börjar jag också gråta.” och bara höll om mig länge. Jag hade kunnat stanna i hans trygga famn hur länge som helst, egentligen. Jag önskar så att jag kunde det. Bara slippa bry mig om resten. ”

Varje torsdag under fyra år (helt galet hur fort tiden går) tillbaka har jag spenderat i kyrkan. Under jobbiga veckor fanns det en tid att bara ta det lite lugnt. Torsdagar innebar inget plugg, vänner, kramar, sånger, lekar, seriöst prat och allt annat fint. Jag vet att han inte försvinner helt. Jag vet att Brunnsbo bara ligger ”på andra sidan hornbach”, men ändå. Ungdomsgruppen i Tolered lär bli ett minne blott och det gör ont i mig.

I truly will miss you

I truly will miss you

13 svar to “hjärtat slår, det slår skiten ur mig.”

  1. Marie Says:

    Vännen, jag vet att inga ord i hela världen kan få det onda att försvinna. Men jag tänker på dig och extra mycket just nu.
    Skickar tusen kramar till dig.

  2. elin Says:

    jag önskar jag kunde göra något som gjorde någon skillnad..

  3. elin Says:

    o jo det var rätt, den och wouldn´t be nice är det mest sandriga som finns.. saknar dig

  4. sophie Says:

    du är fin och det där var fina ord.
    det gjorde ont!

    tuuuusend pussar!

  5. skakis Says:

    ska magnus sluta på tolered?! 😦 😦

  6. ida Says:

    jag var så arg på honom. Jag kunde inte ens säga hejdå eller krama honom. Skulle jag nog fortfarande inte kunna. Jag tar det mer personligt än vad jag borde, men jag kommer inte kunna förlåta honom.
    Fan vad jag kommer sakna den klumpiga björnen. 😥

    • Sandra Says:

      jag kan inte vara arg på honom. Visst vet han hur mycket det betyder för många av oss, men man kan inte hänga upp sitt liv på andras hur länge som helst..
      det kommer jag med. fan. :<

  7. Frida Says:

    Jag kommer sakna honom så jävla mycket 😦 men jag håller med dig. Ungdomsgruppen är bara en del av hans jobb och om han inte trivs med resten så kanske han inte borde jobba där. Han har gjort så mycket för oss så det kanske är dags för honom att tänka lite mer på sig själv, men jag vill ju verkligen inte att han ska sluta 😦

    • Sandra Says:

      Det kommer vi alla. :< Funderar dock på att stalka honom till Brunnsbo. Jomen precis. Vi har ju faktiskt sett hur uttröttad han varit sen Dan slutade, och det är en eloge för att han stått ut så länge som han gjort, även om det är otroligt jobbigt för oss att han slutar. : <

Kommentera

