Far, får får får? Nej. Får får lamm.

Jag älskar sommarkvällar och sommarnätter. Filkvällen blev inte riktigt någon filmkväll. Vi såg en film, samtidigt som vi åt jordgubbar. Sen spenderades avsevärt många fler timmar på balkongen med te, skratt och prat.

Konversationen lät efter ett tag såhär:
– Men okej. Skillnaden mellan får och getter är väl att ena är hona och den andra hane?
– Nej!
– Tänk såhär. Det är typ som häst och ko, helt olika djur.
– Men dom ser ju likadana ut?
– Nej.. tänk får, fårull liksom. ulligt. getter har lite hår.
– Jag tror att det är sådär, getter är satanister och får är kristna. För getter har ju typ samma horn som djävulen har.

Efter en stunds tystnad..

– Men hallå. Vad är lamm då?
– Fårens barn! Får får får, nej, får får lamm.
– Så är det ju inte! Far, får får får, nej får får lamm.
– Lamm är alltså fårens ungar.
– Äh, jag ser fortfarande ingen skillnad.

Kombinationen Alize och Joddan är lite speciell. Jag skrattade så fasligt mycket. När Joddan sa ”Jag tror just jag svalde mina halsmandlar” också. galet.
Efter mycket te började det bli ljust, och vi tog oss hemåt.  Det var lite småjobbigt när jag kom hem och var pigg och det var ljust, men somnade till slut ändå.

3 svar to “Far, får får får? Nej. Får får lamm.”

  1. Friday Says:

    ”Far, får får får?”
    ”Nej, får får inte får, får får lamm”

    Så lärde jag mig den när jag va plutteliten…

    Jag blev inte helt överraskad över Joddans kommentar dära, men fnissa de gjorde jag defenitivt!

  2. Simpafisk Says:

    Fan vad stekig mening!

Kommentera

