Änglar och demoner

Kom just hem från att ha sett Änglar och Demoner. Jag vet att jag är seg, men det har helt enkelt inte blivit av innan.
Filmen är nog galet bra för någon som inte läst boken, men jag satt mest och var irriterad hela tiden. Kohler var inte ens med. Vittoria blev inte kidnappad. Robert åkte inte med upp i helikoptern. Början var helt fel (CERN ska kontakta Robert, och Vittoria ska vara utomlands när hennes pappa dör.) Mördaren dog på fel sätt. Dessutom var alla genialiska förklaringar borttagna, och istället var det mycket soldater överallt. I sista kyrkan t.ex, stormades hela stället av massa människor, dit ska Robert komma ensam när Vittoria är fångad.
Som sagt, det irriterade mig mycket.
Självklart kan man inte göra en film exakt som en bok, men saker som lätt går att göra enligt boken borde man ju inte ändra ifall filmen ska vara baserad på boken. Som att ändra namn på människor? Carlo Ventresca blev plötsligt Patrick McKenna? Slutet borde ju åtminstånde vara lite likt boken.

Jag får nog ta och se den här filmen igen när jag helt glömt av handlingen i boken tror jag.

2 svar to “Änglar och demoner”

  1. elin Says:

    oj är det nån som hetsat upp sig dessutom? ^^

  2. Isabell Says:

    Jag håller helt och hållet med dig, det är sjukt irriterande!

Kommentera

