rodnadshimmel

himlen rodnar när min hjärna
inte kan låta bli
att tänka på dig.
sommarens dagggräs kyler stilla
biter sig in i min rygg
när din hand lämnat min
för en sekund

en sekund
innan dina andetag når fram
igen
Du ger himlen dess färg när du
värmer lika mycket som gräset kyler
en perfekt balans.
soltäckt gåshud.
under en himmel som färgas mer och mer
röd
i takt med dina händer över mina.

4 svar to “rodnadshimmel”

  1. Patrik Says:

    det där var magiskt på något sätt..

  2. Marie Says:

    Du är så brabra!

  3. Matilda Says:

    Fin!!

    Tack, jag vet och desamma<3

Kommentera

