Earl grey och ditt lugn

jag trodde det släppt
att jag accepterat faktumet
att livet vänder
även när man håller fast
så knogarna vitnar
och ögonen ser suddigt

det slog mig
i din omfamning
att jag aldrig kommer kunna
acceptera att ditt lugn
försvinner
din röst
och känslan av kravlöshet
borttappad

med en kopp earl grey
mittemot
och jag vet inte när
om
vi ses igen.

jag vet inte
om te någonsin
kommer smaka likadant
utan en dos av dig.

kvällspoesi.

6 svar to “Earl grey och ditt lugn”

  1. Marie Says:

    Du är brabättreBÄST.

  2. Patrik Says:

    wow säger jag bara!

  3. Simone Says:

    att du kan förgylla en skolkorridor en morgon som denna så här, du är fantastiskt ❤

Kommentera

