lördag

Min lugna hemmakväll blev ingen lugn hemmakväll. på ett bra sätt. Daniel tog med mig till Torslanda med Lidén, Kosmos och Philip. och en till Sandra. Vi gick i natten alldeles för långt för att köpa godis, men fett värt. Sen myste vi i soffan och såg på film och sjöng singstar. och så himla mysigt med en superstor katt i knät.

hemvägen var dock mindre fin. sprang till sista bussen. långt bak var en stor diskussion på gång mellan alldeles för många människor. vi satte oss långt fram. som tur var. Diskussionen blev värre. En kille började plötsligt slå en annan. En tjej försökte skydda honom. Killen slog istället tjejen. Och kastade ölbrukar i hela bussen innan dom slog sönder  dörren och stack. efter att ha stått bredvid bussen och stirrat i sådär 10 minuter. och sprungit tillbaka och skrikit alldeles för fula ord. bussen var sönderslagen. klockan var sådär mitt i natten. vi satt fast mitt ute i ingenting. nästa buss skulle gå halv sex på morgonen. efter massa samtal fick jag ringt min pappa som var snäll nog att gå upp klockan fyra på natten och hämta mig. galen natt.
men bortsett från hemresan var det i alla fall en fin lördag.

2 svar to “lördag”

  1. Simone Says:

    det är när jag läser sånt här som jag inser att jag vill bo i göteborg och umgås med dig varje dag! 🙂

Kommentera

