Remembering

jag läser en gammal dagbok. från 07. fick för mig att leta upp vad jag skrivit en speciell dag, och nu kan jag inte sluta läsa. Hittade en fin liten dikt jag skrev upp för drygt två år sen. den fanns i en tidning. en söndertrasad tidning som låg i köket på ett vandrarhem. mitt ute i ingenting. med kossor som utsikt från fönstret. där låg den. i en välläst tidning. kanske hade många läst dikten också. kanske inte. men jag läste den. och fastnade.

”Allt var mycket nyss,
och ganska länge sedan.

Minnen bleks som gamla
albumbilder

andra blöder vid beröring.”
– Birger Norman

det är ju precis såhär det är. allt jag läser nu. var som igår. men samtidigt så himla längesen. vissa människor man inser att man inte kände så bra då, som är bland ens bästa vänner nu. människor man älskade som bara försvann. människor som dog. så mycket som hänt. så mycket minnen att längta till, att minnas, att helst glömma, att lära sig något av, att se tillbaka och le på.
och vissa minnen som blöder vid beröring.

3 svar to “Remembering”

  1. elin Says:

    det var andra året. det året jag var domare och åkte spårvagn och alla som skulel till Bergsjön tittade snett på alla tepbitar. så länge sen. jag saknar dig

  2. Erika Says:

    Åh, vad fint! Både dikten och det du skrev. Nu blev jag också sådär nostalgisk!

Kommentera

