det är konstigt att läsa om gamla planer när man vet hur det blev.

jag ”städar”. sådär ni vet. när man mest röjer fram massa gamla grejer och mest för det stökigare. då man ofta ger upp i mitten och inte orkar röja mer, och rummet har ett golv helt täckt av saker. där är jag nu. med hittar så mycket jag glömt. som jag varje dag har nära mig, utan att veta om det. alla gamla skivor. alla dagböcker.
alla brev från dig.
jag tänker ofta att jag ska bränna dem.
men någonting tar emot. jag tror det kallas hopp. jag tror det var något du gav mig, och glömde ta tillbaka när du gick. när orden slutade strömma ner i min brevlåda. jag är mitt i vägvalet. bränna. eller låta breven ligga kvar. under sängen. någon meter från mitt huvud. för att kanske minnas. vad du lärde mig. genom att gå.

Ett svar to “det är konstigt att läsa om gamla planer när man vet hur det blev.”

  1. elin Says:

    du gör som du vill, men för din egen skull i framtiden vet du vad jag tycker du ska göra. men jag tror på dig vännen, vissa går, andra kommer och en del av dom stannar.

    älskar dig

Kommentera

