Samlarsandra

jag är en samlare. jag har alltid varit en samlare. mina jackfickor är alltid fyllda med små saker som egentligen är värdelösa, men som för mig betyder saker. en len sten, ett slipat kokosnötskal, en snäcka, en plastknänypa, en pärla. det finns allting någonting kopplat till allting. från trollet som står i min hylla till den lilla metrobiljetten under sängen. jag rensar som sagt rummet idag. hittade en låda med saker jag sparat. vissa till synes utan anledning, – som massa busskort. andra som varit stora upplevelser, – konsertbiljetter, flygbiljetter, visitkort från hostel vi bott på. Biljetten för att gå upp i eiffeltornet, tejppasset, vattenskidebiljetten, liftkort.
ibland är det jobbigt att ha rummet fyllt med saker man plockat på sig. samtidigt är det väldigt väldigt fint.

4 svar to “Samlarsandra”

  1. Denise Says:

    åh sånt är så härligt. jag sätter in mitt i en scrapbook =)
    mys att titta i sen.

  2. Patrik Says:

    alla saker har ett eget värde kan man säga 🙂 .

  3. Marie Says:

    Det är fint att spara minnen sådär.

  4. Terry Says:

    Åh, du vet den där kalendern jag köpte när du var med? Jag klistrar in sådant där. Allt från parkeringslappar till biobiljetter till öronproppar. Då vet jag vilken dag något hände, plus att jag slipper stöka ner hela mitt rum.

Kommentera

