söndagskväll

det där med söndagsångest, som jag blivit av med. visst kan det vara jobbigt att det snart är en ny vecka, men det behöver inte vara det. jag har istället börjat se på söndagar som en dag att ta hand om mig själv på. och göra det där man annars ofta inte hinner. ta långa promenader, virka, ta en lång dusch, plugga, dricka mycket, läsa poesi och bara vara. visserligen finns det alltid något annat att göra på söndagar, men just söndagskvällen brukar vara min, bara min.
idag spenderar jag den med integraler och te. och visst, matte är ingen favoritsysselsättning, men med te i handen och fin musik i bakgrunden funkar det ändå. tycker ni borde söka på ”coco avant chanel” på spotify, om ni vill ha fin bakgrundspluggmusik. det ger mig lugn i hela kroppen.

2 svar to “söndagskväll”

  1. Sara Says:

    Vilken fin blogg!
    För mig är det precis tvärtom, jag kan andas ut av lättnad när helgen är slut då det betyder att jag måste lägga allt fokus på skolan, vilket i sin tur betyder att ångesten inte lika lätt kan ta sitt grepp om mig..
    Styrka!

Kommentera

