da-damm du-dunk

med för många ord i min dagbok
inlåsta, smått bortglömda
för personliga för att egentligen
kunna skrivas ner.
som att rycka ut hjärtat
pressa det mot gammalt papper
tillräckligt hårt
för att se avtrycken.

jag önskar det fanns ett sätt
mindre smärtsamt
men vissa ord vägrar
strömma ur fingertopparna
nerverna tar emot och
leder dem tillbaka
till mitt hjärta
som jag tror blev lika inlåst
lite bortglömt
som dagböckerna
som samlar damm under sängen
när du slutade höra ifall det dunkade.

9 svar to “da-damm du-dunk”

  1. Erika Says:

    ååhhh, fint!<3

  2. Pia Says:

    Känslosam dikt, bra rytm, lätt att känna igen sig i för alla som skriver, eller skrivit dagbok, och någon gång varit förälskade, eller olyckligt kära. Mvh Pia

  3. razaha Says:

    vacker dikt och som sagt stor igenkänningsfaktor
    Dessa rader gillade jag extra mycket
    ”som att rycka ut hjärtat
    pressa det mot gammalt papper
    tillräckligt hårt
    för att se avtrycken.”

  4. Simone Says:

    sandra jag.å.hjälp.jag vill hitta ord som inte finns.
    ”när du slutade höra ifall det dunkade”
    jag går sönder och.å.det finns inga ord.inga alls.du är bäst

  5. ida Says:

    ”jag är en av alla dom som skrivit ner sin hemlighet för många gånger, minst hundra gånger om”.

    du är begåvad! ❤

  6. Sandra Says:

    gud vad ni är fina allihopa!

  7. Patrik Says:

    det finns magi i orden ❤

  8. NuYu Says:

    Jag säger som razaha, just dessa rader var väldigt härliga:

    ”som att rycka ut hjärtat
    pressa det mot gammalt papper
    tillräckligt hårt
    för att se avtrycken.”

Kommentera

