mirakelkur, någon?

Jag är så trött på att må såhär nu. det är så frustrerande att inte kunna göra något alls att allt lugnt som brukar vara fint bara blir fult.
och jag avskyr mina konstiga sömnproblem. Jag kan inte somna. när jag väl sover går det bra och vaknar inte så lätt. men många gånger de senaste veckorna har jag gått och lagt mig, och inte kunnat sova på flera timmer. det resulterar ofta i att jag somnar runt fyra när jag ska upp sju, även om allt jag gör är att ligga i sängen och försöka sova. och vatten, musik, fler/färre kuddar, kallt/varmt i rummet funkar inte. det sjuka är att om jag sover sådär tre timmar en natt, så är jag jättetrött på dagen. och på kvällen när jag ska sova är jag fortfarande trött, men kan ändå inte somna. vet inte vad jag ska göra. det blir inte bättre av förkylningen heller. Inatt var jag så torr i halsen att jag drömde mardrömmar om att folk ströp mig, för att vakna med andnöd..

5 svar to “mirakelkur, någon?”

  1. ina-bina Says:

    Vet dessvärre hur det känns. Det är frustrerande, man börjar tänka och kolla på klockan, och ju mer klockan är desto mer frustrerad och stressad blir man. Som en ond cirkel.

  2. Erika Says:

    Usch, stackars, stackars dig! Jag känner igen det du beskriver i att inte kunna sova. jag brukar ha sömnproblem under perioder jag är stressad eller precis varit stressad. Jag vet inte om det beror på det för dig? Men i alla fall, då brukar jag göra listor innan jag somnar över vad jag ska ta itu med dagen efter, så att man slipper känna att man måste ha det i huvet. Det brukar hjälpa mig faktiskt! Hoppas det blir bättre för dig snart min vän. jag lider verkligen med dig, men blir helt konstig när man inte sover. puss

  3. ina-bina Says:

    Tack så mycket 🙂 Hade dock tänkt byta, jag tröttnar så snabbt på designer…

  4. elin Says:

    verkligen hemskt hur många som blivit sjuka nu. jag hoppas det rättar till sig och inte är nåt extra skit.<3

  5. ida Says:

    hej vännen. Det är nästan exakt så mina sömnproblem ser ut, och en sak som jag har fått veta är att man inte ska ligga kvar i sängen i mer än ca 20-30 min. När det har gått, så ska man gå upp, kanske dricka ett glas vatten eller något liknande, bara för att få bort tankarna på att ”måste somna”. Jag vet inte om det kommer funka, men det kan ju alltid vara värt ett försök. Att inte kunna sova suger! Speciellt när man är sjuk också…
    bli frisk nu :)<3

Kommentera

