småplock

småplock ur dagens tankar:
– Kant är en knepig filosof
– jag villintevillintevillinte plugga matte
– att ligga framför brasan med några filtar är inte helt fel
– inte heller att dricka kaffe och se julkalendern med syster.
– det är helt galet kallt, men fint (!), ute och om jag stannar och tar kort kommer jag komma försent…
– jullov ungefär just nu vore fint
– projektet går Äntligen lite framåt igen.

7 svar to “småplock”

  1. elin Says:

    fortsätt kämpa, till slutlöser det sig. åh fina vinterbilder då alltså?

    kram

    • Sandra Says:

      nej, hann ju inte. 😦 överväger dock att gå upp tidigare på fredag bara för att kunna ta lite kort ifall det är likadant väder då.

  2. Olof Noaksson Says:

    Jag gillade Kant.

  3. Marie Says:

    FATTAR DU KANT?! Jag måste fatta honom. fattar ingenting…

  4. Simone Says:

    jag har för mig att jag fattade kant.. men kommer inte ihåg vad det var han ville

    • Simone Says:

      jo men var det inte han som sa att vi föds som ett tomt blad och att våra erfarenheter sen blir verkligheten? och att allt finns men hur vi uppfattar det som finns gör vi efter erfarenhet; alltså förståndsformerna? eller blandar jag ihop honom med någon annan?

      • Sandra Says:

        tja. du har lite rätt. tomt ark var det dock John Locke som pratade om. Men Kant pratade om Tinget i sig, alltså att verkligheten finns, men vi kan inte uppfatta den för att vi lägger på tolkningar på allt vi ser.

Kommentera

