du vackra midnatt

det bor en underbar poet i din ande
månljuset ligger i ditt hjärta
som med varje euforiskt dunk
eliminerar tomheten som regerade mig

och när vintern griper min ryggrad
för att hindra mig från att gå rakt
behöver jag bara ägna en tanke åt dig
och dina käkben jag kan dra fingret utmed
och våren växer sakta i min kropp

med månljus och eufori är du det finaste
som har hänt en stel själ som jag.

3 svar to “du vackra midnatt”

  1. M. Says:

    Shit, du är så fruktansvärt bra vännen

  2. Simone Says:

    alla andra ord är onödiga när du skriver sånt här.

  3. NuYu Says:

    Vackert. Jag skriver också poesi, men det är väl upp till läsaren att säga om det är något att ha eller inte.

Kommentera

