Vad hände med blandband?

2010.
det blir så konstigt. sommar 09 känns vettigt. men sommar 10? antar att man får börja använda säga hela året nu. Hur som helst är det nu ett nytt år, och jag tänkte att det kunde passa sig med en lite sammanfattning av året som gått. kanske mest för min egen skull. kanske inte. hur som helst. alla mina orginalbilder ligger på min andra dator, så kommer helt enkelt få använda bilder med dålig kvalité, men det får gå.

Januari
Det var månaden jag skrev mycket poesi. Jobbade och tröttade ut mig själv när skolan började igen. En liten idé började födas i mitt huvud och fick titeln Omloppstankar. Vi åkte till Lanzarote och firade mamma, det regnade ganska mycket men jag var glad ändå. Jag trivdes fortfarande i kyrkan och trots att jag pluggade mycket var månaden rätt fin. Dessutom vann Obama valet och framtiden var intressant.

Februari
Syster åkte till Asien och huset blev väldigt tomt även Friday åkte ifrån mig och stack till Afrika. Jag pluggade mer än vad som är bra för mig men slappnade av på 60-talsfest och fikor. Beställde hem de första exet av diktsamlingen och lyssnade mycket på Veronica Maggio och övningskörde faktiskt då och då. Dessutom var jag sjuk från och till hela februari och jag gillar nog inte alls den månaden.

Mars
Jag började bli lite smittad av 365 och stickade mycket. Våren kom och diktboken gick ut till försäljning. Vi åkte till Kungsbacka för att se Navid, och dansade runt. Sen fick jag så mycket halsfluss att jag skapade mig ett hemma-apotek. Men det var lite fint också. Vi framförde till exempel In peace of the Light för sista gången. Dessutom släppte Thåström en ny skiva och det fina ordet eskapism entrade min hjärna och årets första glass åts.

April
Det blev påsk och lov. Jag njöt. Fotokvällar med Ida var på schemat och smidig som jag är råkade jag såga mig själv i handen. Smittades ännu mer av 365 och började sätta upp pärlplattor på stan. Spenderade några fina dagar i Bockaberg med klassen och körsbärsträden började blomma. Hade den första tv-spelsnatten med I&M och grannkatten började bosätta sig i vår trädgård. Jag gick regnpromenad med mitt ök och var nostalgisk.

Maj
Navid ringde och bjöd in på konsert/365kväll, jag dansade så att knäna nästan gick ur led. Hängde på Bygget och läste i solen. Dessutom var vi i Växjö med 365 och sweetartade allt vi kunde. Vi satt återigen på Idas uteplats och åt tårta och rökte vattenpipa. Fann Denise i vimlet och föräldskade mig i massa ny musik. Bakade många ananaspajer och drack kaffe i solen. Två vänner tog studenten och jag lärde mig vika papperstranor.

Om jag inte är för lat får ni resten av året imorgon fina ni.

2 svar to “Vad hände med blandband?”

  1. Noomie Says:

    Jag vill läsa om resten av året!
    Det låter så mysigt allt du gör :> ❤

  2. elin Says:

    dina år har alltid varit intressanta så förväntar mig stordåd i nästa halva av året! XD

Kommentera

