Vad hände med blandband? Vol2

råkade spendera hela gårdagen med fina vänner, så blev ingen fortsättning, så den kommer här istället.

Juni
Det var väldigt fint väder och jag brände mig för mycket. Hade alldeles för många slutprov men blev glad av att syster kom hem och gillade sommarkvällarna. Skolan tog slut och jag började sommarlovet med att få ännu en halsfluss men hade min fina Anna som kom med blommor. Magnus slutade i kyrkan och jag ägnade nog början av Juni åt att tänka för mycket. Simon Norrsveden släppte sin video och jag var lite paralyserad av den. 365ade mer och ordnade en jättepicknick. Jobbade hemma och avbröt för att äta lunch på kajen. Michael Jackson dog men jag spenderade mest mina dagar i solen med vänner och sov sådär lite som man gör på ett sommarlov. Avslutade med att åka till landet med syster och bara njuta av allt fint.

Juli
Det var sommar. Sådär riktig sommar. Jag hade mysiga kvällar med vänner och log mycket. Spenderade nog fler nätter hos vänner än hemma. Firade missanpassad get, jobbade lite mer, sträckläste böcker. Var på 365grejer, hade världens finaste spontana tremannafest, köpte kameran och sen åkte jag iväg! Vi tog det lugnt i Italien till sol, berg, havet, vildhästar, för mycket cappucino, katter och kramar. Sen blev det Augusti.

Augusti
och vi festade i Prag med nya människor, länga nätter och god frukost. Med 10kr vin, 30 grader och parker. Med billig  öl och fina gator. och jag förälskade mig i staden. Efter ett avslutande kökspartay med italienare, hollendare, finskar, chilenare och massa var det efter få timmars sömn dags att åka vidare. Berlin. Fick gratis boende och vandrade mest på dagarna och drack öl på nätterna. Åt världens godaste kebab, såg muren och somnade till filmer. Älskade balkonger och tog kort på all graffiti. Besökte Köpenhamn och efter en dag hemma var det Taizé. Det var varmt, vänner, jobbigt och fint. Låg på muren och lyssnade på musik med utsikt över det franska landskapet. och avslutade sommarlovet med en spontan tvåmannafest med en av de bästa.

September
Längtade iväg igen, men njöt av sommarens sista dagar. Fyllde 18. Skrek på en hållplats. Njöt av att skolan inte riktigt kommit igång och tog mycket kort med Ida. Såg Håkan och dansade fult som aldrig förr. Beställde studentmössa och älskade min klass. Tog ännu fler kort med A&F. och med syster. Började på projektarbetet och fikade mycket med vänner. Hade två spontana besök med klassen på Laserdome. Mitt hjärta slog lite för hårt för det som varit och jag saknade M. Spenderade mycket tid med mina tv-spelstjejer och njöt nog rätt mycket av livet.

Oktober
Njöt av hösten de tillfällen jag inte behövde plugga. Bodde en hel helg hos maria med shots, kakor, tv-spel och fina vänner. Flashmobfikade på järntorget, och firade halloween. Lärde mig virka och satt mest med tända ljus och någon film i bakgrunden. Fick träffat v igen och åkt på Ljus i Alingsås för att fotografera. Bråkade med Telenor och Tele2 och var nog rätt stressad ändå.

November
Var på improesi med fina e, och hade en fin fars dag med bowling och godaste grekiska maten. Pluggade för mycket matte med fick träffar min borlängebo och sett finaste loke. Blev även sjuk i världens äckligaste förkylning. Dock fanns det fina stunder. Dansade på klubbar, satt med en bok framför kakelugnen, virkade till HIMYM och träffade fina vänner.  och såg alla avsnitt av Mysteriet på greveholm och åt kladdkaka, var på inflyttningsfest.

December
Ägnade december till att växla mellan superstressssandra och att njuta och ta kort och mysa. Hade nobelmiddag på skolan och kramade vänner. Frosten kom och jag blev glad av att gå igenom ett vitt landskap. Det var pepparkakstävling och julavslutning i kyrkan. Var beroende av Musikhjälpen och tyckte att staden var finare än aldrig förr med all julbelysning. Fick en vit fin jul och en trevlig nyår. Och jullovet har varit sådär lugnt och fint som jullov ska vara, blandat med utgång och fart.

6 svar to “Vad hände med blandband? Vol2”

  1. ida Says:

    man blir lite nostalgisk av att läsa sånt här, även om det inte är mitt liv ^^ (fast jag är med lite, tvåmannafester!!)
    så fin idé det här tycker jag.

    puss på dig

  2. M. Says:

    Så himla fint.
    Står fortfarande fast vid att vi borde träffas oftare.

  3. M. Says:

    Sv: Det är fint, men tjuograder kallt är mindre fint. Och min lista fylls på lite hela tiden så du vet :*

  4. Fredrik Says:

    🙂

Kommentera

