C

okej, jag vet inte vad jag ska göra.
Förra året valde jag att läsa Svenska C, med motivationen att jag ville bli en bättre talare.
Vi hade första lektionen idag, och jag vet inte om jag ångrar mig. Jag kan fortfarande hoppa av. men vill jag. borde jag?
Jag Avskyr att hålla tal. Jag får ångest minst en vecka i förväg och kan inte slappna av förrän det är gjort. Jag skakar och hjärtat går i 250 slag i minuten. Just därför tänkte jag läsa kursen, vilken innebär sådär 50 poäng retorik, för att komma ifrån det här. bli bättre. och det verkar som en okej kurs i sig, en kul lärare och fina klasskamrater.
MEN.
frågan är om det är värt att ha ångest över den här i princip hela sista terminen i gymnasiet?
Jag läser 50poäng mer än jag måste, så kan lätt hoppa av utan att behöva krångla med andra kurser. Måste dock ha bestämt mig innan torsdag och jag dör lite om och om igen på det här. vad ska jag göra?

5 svar to “C”

  1. Denise Says:

    det är ångest sånt där. och man kanske aldrig kommer över det helt, det är där med att det faktiskt är obehagligt att stå där och prata. men det blir mindre jobbigt. det blir faktiskt det. och det är nog vettigt att ha med sig, tror jag. kör på, du fixar det!

  2. elin Says:

    hoppa av. efter alla år av kamp med skolan ha inte ångest sista terminen också. njut av den så mycket du kan, den kan bli underbar.

  3. Simone Says:

    jag vill jätte gärna ge dig ett sånt där fint formulerat råd som du kan följa men jag har inget, tyvärr.. hoppas du väljer bra

  4. Noomie Says:

    Tänk såhär, ska du läsa vidare på universitetet i en kurs där även svenska C kommer läsas tycker jag att du borde vara kvar på kursen och ”genomlida” det nu.
    Tror du att du aldrig kommer ha användning för den här C kursen så tycker jag att du ska hoppa av. Chilla lite… snart är det sommaar :> ❤

  5. M. Says:

    Känner samma som dig. Med ångesten alltså. Men tillskillnad från dig är jag tvungen att läsa den 😦

Kommentera

