wait a moment

jag har ett mörkt rum. sådär mörkt som det aldrig blir på sommaren. jag brukar hata mörkret. men inte ibland. inte nu. det enda som ens ger lite ljus är datorn, som jag slått ner på mörkaste nivån. kudden är sådär härligt mjuk som den bara är ibland. och jag tänker att jag inte vill sova. för att inte förlora tillfället. så många tillfällen försvinner rätt igenom mina fingrar för att jag inte är uppmärksam på dem. jag kommer ofta på mig själv med att vänta. även om jag står på världens finaste konsert funderar jag på när den är slut. när jag njuter av att resa tänker jag på  att halva veckan redan gått. när jag vaknar väntar jag till helgen. och efter den till nästa helg. och jag kan för mitt liv inte komma på vad det är som gör att jag väntar så mycket. för allt är så fint. ändå. våren är ju på väg! solen. och jag väntar på den.

Ett svar to “wait a moment”

  1. viljanattleva Says:

    Så fint skrivet!

    Kram!

Kommentera

