saknadstystnad

du tar över min hjärna
koncentration
självdisciplin
är ett minne blott
bortslängt, utrotat
av saknaden efter dig
jag försöker minnas din röst
svaga fragment
det var ett halvår sen
sex månader
17 veckor sen
jag hörde ditt lugn
i mitt hjärta
det lyssnar noga
efter dig
kom hit
det är tomt
du får plats
om du vill.
5 svar to “saknadstystnad”

  1. Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥ Says:

    Svar: Hej!

    Tack 🙂 Alla mönster som jag lagt upp kan du hitta här http://stjernfall.se/monster.html där finns elefanten du kommenterade om 🙂

  2. Virkaholic Says:

    Tyvärr hittar jag inte mönstret igen på elefanten…. sorry….
    /Magdalena

  3. M. Says:

    Åh. Så himla fint. saknat dina dikter.

  4. Simone Says:

    jag hatar det. för det ska inte kännas så. men du är fin. och du skriver fint. och det är det enda fina med allt fult. att det kan bli fint i rätt händer.

Kommentera

