sjuttiotvå dagar

idag är det två månader och tio dagar kvar till min student. det är sådär 72 dagar. det är ingenting. ingenting. jag är härligt livrädd som du sa. det ska bli så fruktansvärt fint, men nu är jag nog mest bara livrädd. jag har 52 skoldagar kvar med de fina människor jag snart spenderat tre år med. men alla de människorna. med alla internskämt och alla konstiga skratt. jag söker jobb efter jobb efter jobb jag inte vill ha och ändå inte kommer få. jag kan inte ens längta till sommaren då jag kommer vara otroligt pank och sakna alla så mycket. man tänker alltid. vi håller kontakten. visst gör vi det. alla finns på msn och facebook. alla. men samtidigt. det blir aldrig så. folk flyttar. börjar plugga på olika ställen. jobbar. jag kommer sakna leenderna. de där. de som kan lysa upp en jobbig måndagsmorgon. jag kommer sakna luncherna på kajen, våra konstiga utflippade lektioner och er humor. härligt livrädd. men mest livrädd.

5 svar to “sjuttiotvå dagar”

  1. Simone Says:

    å. jag blir till och med lite härligt livrädd över studenten trots att det är över ett år kvar när jag läser det här.

  2. Elin Says:

    men du kommer ändå få chansen att träffa lika underbara människor i nästa miljö du kommer till. ❤

  3. Matilda Says:

    Jag är nästan bara livrädd. Har upptäckt att jag har fem veckor kvar. fem veckor. Det är verkligen INGENTING. Men samtidigt så kommer det vara sjukt roliga veckor. Och som Elin skrev, man kommer träffa lika underbara människor i nästa miljö du kommer till. Men det är svårt att tro på, när man trivs så bra med det man har nu.

    • Sandra Says:

      men eller hur! det är helt galet hur snabbt tiden går. och sen ska påsklovet, kristihimmelsfärd och alla lediga dagar komma in också. Men som du säger, det kommer bli sjukt kul samtidigt! Självklart träffar man nya härliga människor, men jag håller med dig, det är så svårt att tro på och ta till sig när man trivs så bra som man gör..

  4. Jasmine Says:

    😥 vill inte.

Kommentera

