inspiration, vart tog du vägen?

ibland funderar jag på vad som finns kvar av den jag trodde att jag var. jag kan inte skriva längre. inte använda ord sådär som jag ville. för att göra knockout. slå huvudet av någon som nödvändigtvis inte behövde vara du, men kanske jag. nu skriver jag inte längre. jag får inte i panik ta upp mobilen för att skriva ner, jag klottrar inte på mina skolböcker och jag skissar inte tunt på tapeterna för att inte glömma. och dagar veckor månader flyger förbi utan att jag fångar dem på bild. jag vrider inte längre nacken ur led för att hinna se någonting från spårvagnen. jag njuter inte av att se skuggornas konturer bilda världar över asfalten. och jag saknar det nog mer än jag någonsin saknat någonting förut. för vad är mitt liv om det inte finns i ord eller bilder som alltid var mina minnen?

6 svar to “inspiration, vart tog du vägen?”

  1. Simone Says:

    å. det är nästan så att jag fäller en tår. nog gör du knockout alltid. men det är så jag och den där saknaden finns det inget fint att säga om.

    • Sandra Says:

      jag är så ledsen att du också har den, men samtidigt lättar det lite att jag inte är ensam utan delar det med en så fin person.

  2. Elin Says:

    Jag vet hur det känns. Men jag önskar dig bättre. Det kallas nog likgiltighet, vilket inte alls passar in med dig. Jag hoppas och tror att det kommer tillbaka. Att du hittar den där skapandeviljan igen, för den gör oss andra så mycket bättre inombords.

  3. M. Says:

    Du kan fortfarande skapat, knockout, men jag vet vad du menar. Men tro mig, den kommer komma tillbaka igen.<3

  4. ida Says:

    fina lilla vän. det återkommer. om inte annat kan vi försöka återställa balansen med alkoholhaltig dryck. Det har vi gjort innan och det har fungerat utmärkt 🙂 Vi behöver nog båda två lysa upp vardagarna lite tror jag!
    puss!

    • Sandra Says:

      det tycker jag låter himla fint faktiskt. hörde med maria om onsdag också, men inte fått något svar. men vi får se där.
      puss!

Kommentera

