så var det gjort

igår var jag ute och tokdansade och struntade ifall folk spillde öl över mig.
idag sökte jag till universitetet.
jag  är livrädd.

visserligen är det bara en kurs. ett halvår. men universitetet. det låter så stort. jag känner mig så himla liten. man slussas från dagis till förskolan till grundskola till gymnasiet. nu har jag snart äntligen fria tyglar och jag är livrädd. jag hade inte tackat nej till att bli slussad lite till.

4 svar to “så var det gjort”

  1. Gabbi - MissLaw Says:

    Det är inte farligt att söka 🙂 jag börjar med 2 kurser på Borås högskola sen fick jag ju hastigt flytta till Uppsala och börja plugga på universitet 🙂 Men nu har du min bloggadress iaf 🙂

  2. M. Says:

    Vilken kurs blev det? Jag ska också söka idag.

  3. M. Says:

    1. retorik och skriva
    2. statsvetenskap
    3. litteraturvetenskap

    ångrar mig lite att jag inte sökte genusvetenskap.. kan man lägga till du med kollen?

  4. Simone Says:

    jag är också rädd. men ändå lite förväntansfull. glad och ledsen. sådär som man är lite grann. härligt livrädd kanske.

Kommentera

