12

åhherregud. om 12 timmar springer jag ut från den bästa skola jag någonsin gått på för att inte komma tillbaka. jag tror fortfarande inte att jag förstått det. det känns som sommarlov. som att vi ska tillbaka om ett par veckor. jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen när jag slits mellan total frihet med känslan av inget plugg och den ofantliga saknaden som kommer uppstå. jag har känt mig hemma. i tre år har jag känt mig hemma.
jag läser minnen vi skrivit. om när en lärare kom in i köket där vi satt och pluggade, tog ner en burk med pepparkakor och sa ”de står här för att trötta elever på eftermiddagar ska få lite energi. om de resor vi gjort tillsammans. om allting som är sådär välkänt och vackert. visst kommer det nytt och visst kommer jag träffa nya människor och få nya lärare och nya lokaler, men det är lite som att säga att det inte gör något att en vänskap tar slut, för du har andra vänner. jag kommer sakna det här. jag kommer sakna dem. sakna förebilden jag har i alla. sakna leendet som kan få en måndagsmorgon helt okej.
imorgon är det dock bara fokus på hur fin dagen kommer bli. (och hur mycket jag kommer gråta av alla fina ord.)

3 svar to “12”

  1. Mikaela Andersson Says:

    Grattis sötnos.

  2. Simone Says:

    wow, är det idag. om en timme, jag ska tänka på dig då. massor, grattis!

  3. Sara Says:

    Stort grattis! Jag kan förstå blandningen av vemod och glädje… Om ett år är det jag som står där…

    Men… Fy fan vad du är bra! Hurra!

Kommentera

