Studenten! 26/5

jag och världens finaste lärare

jag och världens finaste lärare

NV07 <3

NV07 ❤

Igår var utan tvekan en av de finaste och mest ambivalenta dagarna i mitt liv. Jag växlade mellan att gråta och att stå bland fina vänner och skrika rösten av mig. Dagen började med champagnefrukost när en man iklädd pingvindräkt kom fram och sa ”får vi ta ett kort på er och ha med er sång med i livesändning?” helt okej start. vi tog så otroligt många kort i solen, skålade gång på gång på gång. om man började med att vara med på ett kort med två vänner slutade det ofta med att kortet till sist var på 20 personer. sådär fint.
vi åt lunch, skrev i alla mössor, kramades ännu mer och såg lärarna bjuda på sig själv till den grad att de klädde ut sig i leopardtights och vita peruker för att dansa till manboy. – eller i vårt fall ”först ut, ni är ju först ut.” Jag skrattade och grät vartannat. Innan utspring blev det en kramrunda hos alla lärare och gud vad jag kommer sakna min  skola.
stämningen var helt otrolig. alla skrek. kramades. sjöng. gjorde en peppring med hela klassen och förväntan var större än någonsin. vi stod i dörren och väntade på klartecken. och sen sprang vi. vi sprang i världens glädjerus till scenen och dansade som galna till ”I’m electric, I just want to dance!” och hur fin dagen än var så var nog det här höjdpunkten. när man kunde springa genom folkhavet och bli kramad av de finaste som finns. jag visste inte vart jag skulle vända mig, vilka jag skulle krama först. men det var så fint. och jag blev så glad att vår fd ledare i kyrkan som jag inte sett på sådär 8 månader överraskade mig där. 45 min bara flöt förbi i glädje och kramar och kort. och sen hoppade vi på flaket. vårt lakan var så galet internt, men himla vackert. vi skrek och skrek och skålade och kramades och ramlade och blev nedsprutade i champagne.  vi badade i poseidon och hamnade på förstasidan i tidningen.
och sen dansade vi hela natten.

3 svar to “Studenten! 26/5”

  1. Simone Says:

    jag vill också ta studenten. men inte sluta gymnasiet.

  2. M. Says:

    Så himla, himla fint.

Kommentera

