och det där med livet

min stad luktar av avgaser
och syren
och folk säger att, nu är det på nytt
nu är en bra tid att
börja om
göra något av sitt liv
bli någonting som andra
kan tycka om
göra någonting i kontrast
till skolans gamla böcker
och anteckningsblad
som egentligen mest
är förvirrade tankar
men jag tänker att,
jag kan väl leva lite till
utan dygnsrytm
kanske för mycket sol
och vin
för att ha någonting
att minnas när jag blivit något
folk ville få mig att bli
6 svar to “och det där med livet”

  1. Denise Says:

    med tillräcklig mängd sol och vin och brist på dygnsrytm tror jag att man kommer närmre den man själv vill vara, den man vill bli. =)

  2. Sara Says:

    Så fint min vän!

  3. Elin Says:

    Du är underbar vännen. Bli inte som vi andra vill att du ska vara (vilka det nu är som är så urbota korkade, hoppas därmed att det inte är jag) bli den du själv vill att du ska vara. Dock tycker ju jag att du är bra och fin som du är. Oavsett om du saknar skolan eller inte, oavsett om du får jobbet eller inte och oavsett om du vill fly eller inte. Jag älskar dig ändå.

  4. Simone Says:

    du får mig nästan att fälla en liten tår! du är bäst ska du veta.

  5. Sandra Says:

    ni är så himla fina.

  6. Erika Says:

    Precis så!

Kommentera

