bara sånt där som fascinerar mig

i tisdags satt vi efter en föreläsning och diskuterade freudiansk drömtolkning. en i min kurs berättade att hon nyligen fått reda på att man kan drömma i färg, – och blev otroligt chockad eftersom att hon själv alltid drömt i svartvitt.

7 svar to “bara sånt där som fascinerar mig”

  1. Emma Says:

    Spännande att drömma i svartvitt. Jag kanske börjar drömma i svartvitt om jag drar en nylonstrumpa över huvudet innan jag somnar.

  2. Gabbi Says:

    Spännade det där! Tänkte bara säga att klockan nu är 01.10. Jag hämtade ut min tenta 14.10 idag. Jag har försökt sitta med och är nu 1500 tecken och en avslutning (+kritisk granskning) ifrån att vara klar. Det känns bra men jag ska sova.

    Och det med prestationsångesten, den innbefann ca 30 minuter före tenta skulle släppas och släppte ca 1 timma efter jag hämtat ut den. Så imorgon hr jag ju faktiskt en hel dag till på mig (typ) innan en ska in, så egentligen ä det inte så farligt 🙂 Täkr ma positivt så har man nog 2 dagar på sig, inte ett dygn 😉 Ska bara lyckas ta mig ur sängen imorgonbitti, mohahah^^

    Nej, ska sova nu! Ha en trevlig helg! Tänkte bara lämna ett lite småkäckt hej till dig! Det är inte så farligt trots allt 🙂

    Ps. lät som du skulle ha en himla fin dag ändå trots tråkiga saker 🙂

    Kram!!!

    • Sandra Says:

      Du är så duktig! gud. jag skulle få panik och inte kunna skriva något alls. x) eller så skulle det gå jättebra. kanske värt att testa någon dag.
      du är småkäck hela du! vi borde verkligen se till att ses snart!
      stor kram!

  3. Matilda Says:

    Oj vad intressant ändå! Jag har hört talas om massor av drömmar, men ingen där allt är bara svartvitt. Fast har man trott att alla andra också drömmer svartvitt är det kanske inte något man påpekar när man berättar om någon dröm för någon annan.
    Här hos oss ser jag bara vitt. Iaf om jag går utanför dörren. Vitt på marken, vitt på bilar, hus saker och träd, och dessutom massa mer vitt som faller från den vita (just nu mörka) himlen. Vinter på landet. Men det är nog inte samma sak som hennes dröm. Skulle jag tro.
    Intressant iaf som sagt!

    • Sandra Says:

      men eller hur! Första gången jag hörde det också. och så roligt att hon var helt chockad över att man kunde drömma i färg. ^^
      men du har nog en poäng! man säger nog sällan att man drömmer i svartvitt ifall man tror att alla gör det.

  4. Anonym Says:

    OJ!!!
    Hm, märkvärdigt!
    och spännande!

Kommentera

