och skulle det så vara

se vad jag hittade på biblioteket idag. en pytteliten Taubebok. egentligen skulle jag bara lämna tillbaka lite kurslitteratur, men den här fick följa med mig hem för tre veckor.

”och skulle det så vara
att allt är slut emellan oss
hur vill du då förklara
att Karlavagnen
alltjämt
har
sju
stjärnor”

6 svar to “och skulle det så vara”

  1. M. Says:

    Himla fint med fina spontanaböcker. Eh om en bok kan vara spontan. men att spontanhitta en fin bok kanske lätt bättre ja.

  2. M. Says:

    Sv: Så naken är jag inte. Både BH och pyjamasbyxor! Hah!

  3. emma Says:

    så fint.

  4. Mikaela Andersson Says:

    Det är nästan som Danteböckerna. Sketasmå. Jättesöta. Perfekta att ha i fickan eller handväskan och dra upp när man vill se svår och intellektuell ut.

  5. nattpoesi « Orden tar plats Says:

    […] ni den lilla taube-boken? samtidigt med den fick två andra poesiböcker följa med mig hem. och lika många fick ta en tur […]

Kommentera

