2010

2010 gick fort men innehöll så oerhört mycket. därmed passar en sammanfattning oerhört bra.

Januari:
flydde lite från livet och träffade fina vänner i tid och otid. vi hade  klassfest i stort hus med laser och rök. köpte balklänning och nynnade massor på the smiths. jag panikskrev hela uppsatser i nätter. lyssnade på Andrea Gibson andra nätter. det var riktig vinter och jag spenderade mycket tid med att titta på himlen.

Februari:
Jag hade många nattliga ord. det blev jordbävning i Haiti och min skola samlade in pengar. familjen gick på opera. vi åkte pulka och drack varm choklad precis som man gjorde förut. åkte skidor med jens lekman i öronen. vi drack onsdagsöl efter matteprov. studentmössan anlände. utnyttjade studiedagarna för ett gå på bio och fika. jag skrev alldeles för lite men reste till värmen i en vecka.

Mars:
jag åkte på ännu en utlandsresa; denna gång till Lettland med projektarbetet. hela mars gick egentligen åt till planering och efterarbete. jag förlorade mig själv lite grann mitt i allting och i våren som aldrig kom. drack alldeles för mycket te och försökte reda ut mina tankar med virkning.

April:
våren kom äntligenäntligenäntligen. jag tog på mig converse och började dansa på torra gator. studenten började smyga sig på och lärarna började få separationsångest. vi spenderade våra luncher i solen på kajen. vi tokdansade på klubber för att liksom glömma att vi sökte till universitetet. spenderade valborg på en takterass med fina vänner.

Maj:
maj. utan tvekan årets finaste månad. maj innebar studentbal med 90talsmusik, alltför många krossade glas, en underbar klass och prinsessklänningar. maj innebar årets tredje utlandsresa: Italien. några dagar innan studenten, sjukligt spontant och helt underbart. maj innebar student och den vackraste dagen i mitt liv.

  Juni:
njöt av att vara ledig men saknade rätt mycket. jag läste böcker som fick tiden att gå snabbt. drack vin med syster men glömde nog inspirationen någonstans. picknickfestivalen med vin och massor med filtar. vi åkte spontant och köpte jordgubbar och knackade på vänners dörrar.

ni får del 2 senare. och jag insåg mu att formatet på det här inlägget blev oerhört fult, men det får vara.

Ett svar to “2010”

  1. kaos_lyrik Says:

    väldigt fin bild 🙂 sjukt snygg faktist!

Kommentera

