2010 pt II

Juli:
jag började årets sjunde månad i den värmländska idyllen med världens bästa Ida. vi drack vin, åt god mat, badade och solade massor på bryggan. jag fann en polaroidkamera för 10kr. hemma plockade vi så många bär vi kunde och såg på film på studsmattan. jag volontärjobbade och avslutade månaden med en  tur till landet med syster.

 

Augusti:
det var slutet av landvistelsen. det var jobb på kulturkalaset. framför allt var det way out west där jag fick träffa fina folk och se mumford & sons och den vackra stockholmsflickan var här. jag dansade igen. det kom lite framtidsångest men jag köpte en fin gammal kamera och försökte leva.

September:
jag började universitetet och tappade mig själv lite grann. som tur var flyttade bästa marie hit och det blev många kvällar i lägenheter. dock hade jag tjugo böcker plugg som tyngde mig, men ibland satt jag på spårvagnar och betraktade solen.

Oktober:
i oktober fick jag halsfluss igen. och igen. och igen. man skulle söka universitetet igen och hösten blev påtaglig. men det fanns ju lite fint också. jag köpte en skrivmaskin som låter sådär fint. drack oerhört mycket te. men pluggade nog mest.

November:
vi hade vår första salstenta och drack den första tentaölen, en himla trevlig tentaöl. jag tyckte att jag varit duktig som pluggat och köpte mig ett lensbaby som belöning. hösten övergick i vinter som blev så oerhört mycket bättre. jag log när jag åt scones i folks kök. hade spontan tefika med moster och gick på fin poesikväll på Zeppelin. drack vin i nätter. igen.

December:
snön låg kvar hela december och jag började njuta av den. klättrade i berg med syster och fick snö innanför kängorna. tog massvis med kort och andades. jag var vaken om nätter inte för att jag inte kunde sova utan för att jag ville njuta. och jag fick det efterlängtade körkortet i handen. kunde känna mig stolt. december blev i allmänhet väldigt bra. jag spontanbokade en resa till london, lyssnade på musikhjälpen och fick världens finaste jullov.

och det var mitt år det. jag har nog hunnit tappa bort och finna mig själv flera gånger om. jag har hunnit säga hejdå till min älskade klass och nästan  blivit vuxen med universitet. hunnit vara vaken i nätter på gott och ont. hunnit bara vara. hunnit sola. hunnit finna nya människor i vimlet. hunnit dricka vin på filtar. hunnit älska.

7 svar to “2010 pt II”

  1. Hanna Says:

    sv – Tack tack! Ja, vad tycker du känns som ett bra pris?

  2. Linda Says:

    sv: Det kommer ett imorgon! 😀

  3. Hanna Says:

    sv – Hm, det skulle du få en fabriksgjord påse för. De här har jag lagt ner 3-4 timmar på styck, jag hade tänkt mig runt 200 kr. Men jag vill ju veta vad man kan tänka sig att betala, hamnar det på 100 är jag ju glad för det!

  4. emma Says:

    åh tacktacktack snälla fina du! det betyder mycket och massor ❤

    älskar fotot över staden!

  5. matilda Says:

    det är ett fint år kära du. 2010.

Kommentera

