2010

jag gillar det egentligen inte, men det här är ju lite av en tradition. dessutom kan jag inte sova. så.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ohja. jag upptäckte fler städer, jag tog studenten, jag gick på bal, jag reste med projektarbetet, jag började universitetet och jag såg många vänner flytta till andra städer på samma gång.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag har aldrig haft några. Har ett i år dock, så om ett år kanske ni får veta.


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, flera stycken faktiskt.

4. Dog någon som stod dig nära?
Det känns underbart att kunna svara nej.

5. Vilka länder besökte du?
Spanien, Italien, Lettland. och så Sverige då.

6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
självkänsla vore fint.

7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
i princip hela maj månad. bal, studentresa och student på en gång.

8. Vad var din största framgång 2010?
att jag faktiskt gjorde saker jag bestämde mig för.

9. Största misstaget?
att jag slutade tro på så mycket.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
ett antal halsfluss, som vanligt.

11. Bästa köpet?
resorna och det nya objektivet.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
förmodligen busskort. men för att vara mindre tråkig så är det väl också flygbiljetter, utekvällar, måltider och vin.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
verkligen. solen. studenten. värmland. resor. torra gräsmattor. att jag överlevde att börja universitetet. kramar. leenden. brev.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
alla dom där man aldrig lyssnar på men kan ändå eftersom att dom spelas på alla uteställen. och självklart Mumford & sons. och the xx.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
jag var oerhört ambivalent. men 2010 blev ett fint år allt som allt.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
gjort mer spontana utflykter och tagit vara på tid.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
oroat mig så mycket över så många saker

18. Hur tillbringade du julen?
Hos moster och kusiner. vi spelade julklappsspel och alla blev galna, himla fint faktiskt.

19. Blev du kär i år?
nej.

21. Favoritprogram på TV?
How I met your mother, Grey’s Anatomy, The Big Bang Theory

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Det tror jag nog inte

23. Bästa boken du läste i år?
Extremt högt och oerhört nära – Jonathan Safran Foer.

24. Största musikaliska upptäckten?
Oj. allt som får kroppen att vilja dansa.

25. Något du önskade dig och fick?
massvis.

26. Något du önskade dig men inte fick?
säkerligen

27. Årets bästa film?
jag har ingen tidsuppfattning och ser mest serier, så ska inte riktigt svara här.

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
universitetet hade precis börjat och jag var nervös. sen åt vi thaimat hela familjen och faster hade aldrig ätit med pinnar. vi skrattade. mycket.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Säkerligen. något stadigt.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
oerhört mycket strumpbyxor.

31. Vad fick dig att må bra?
fråga 13?

33. Vem saknade du?
jag saknade alla i skolan ett bra tag efter studenten. och syster när hon var på andra sidan jorden.

34. De bästa nya människorna du träffade?
jag har ju ingen tidsuppfattning. men vännersvänner som man bara känner sig trygg med.

Ett svar to “2010”

  1. emma Says:

    Fint att läsa sådant här om människor man fattat någon typ av intresse för. Sitter samtidigt och svarar på frågorna i huvudet och ser om vi svarar lika på någon. Kanske lär man inte känna människor mer utefter sånt här, ändå känns det så. att den lilla vetskapen det medbringar gör att man får ta del av lite av deras liv. Det är fint.
    Mumford & sons är 2010 för mig med ❤

Kommentera

