nattpoesi, igen

när jag inte kan plugga. inte kan sova. inte kan vara vaken. då läser jag poesi. det är tryggt med poesiböcker bredvid sängen. jag har som vanligt oerhört många ord att dela med mig av, men idag får ni cornelis vreeswijk. han kunde verkligen ibland han.

”Det är min vän. Som säger dig:
Misströsta inte

Hör du?
Förbi alla ruiner hör jag dig.”

förbi alla ruiner hör jag dig. det är en sån mening jag skulle kunna ha i taket och läsa varje gång jag ska sova. bredvid skyddsängeln, den självlysande stjärnan och vykortet från frankrike.

3 svar to “nattpoesi, igen”

  1. ida Says:

    då sätter du den meningen i taket älskade vän

  2. M. Says:

    Underbart. instämmer med Ida.

  3. märta Says:

    sv; Det är anderas! Vadådå hehe?

Kommentera

