nostalgiblick

i maj 2007 åkte jag för första gången till den där lilla byn som skulle få så stor plats i mitt hjärta. jag tyckte det var det finaste jag någonsin gjort när vi gick på franska gator, smet ut i natten och såg stjärnfall, lärde känna folk från hela världen, sjöng på latin och låg på golv och aldrig ville resa oss. jag tänkte att det är ju såhär man ska leva. med folk man aldrig vill lämna, med en tro starkare än någonsin. väl hemma längtade jag tillbaka varje dag i flera månader.

Ett svar to “nostalgiblick”

  1. Cilax Says:

    Varför känner jag sorg när jag läser inlägget när jag kanske förväntas att glädjas för din skull? Förresten är vemod mer passande ord här än sorg.
    Något har du förmedlat som går utanpå själva orden.
    Hälsningar
    C

Kommentera

