allt vi inte säger

med orden på ögonlocken
intatuerade av att aldrig
få bli sagda. aldrig riktigt få.
finnas. mellan oss.
en ständig påminnelse
av vad tystnaden gör.
de dundrar. ni vet när
man tycker händerna för ögonen för länge
gömmersig
och sen släpper?
de blixtrar. och jag.
jag vill mest kaskadspy.
slå dig i ansiktet.
med allt jag inte säger.
få dig att inse. min själ sover aldrig.
inte så länge. orden virvlar oroligt.
din då?
får du något lugn. med tatuerade ögonlock.

5 svar to “allt vi inte säger”

  1. Simone Says:

    punkterna. orden. jag vill höra dig läsa det här.

  2. matilda Says:

    kaskadspy.

  3. matilda Says:

    det här var så fint.

Kommentera

