små saker att le åt

på mitt rum har jag en anslagstavla där fina saker hamnar ibland. som annonsen för en kent-signering. en dagens ros vi läste efter en fin dag. där hänger också mitt absoluta favoritkort på farmor och farfar. de lever,  håller varsin bukett rosor och ler. nedanför hänger ett brev du skrev. det finns en gul postit med orden ”du är finare än nysnö på en korprygg” jag fick istycken i min klänning alldeles innan en nyår tog slut. ett visitkort från ett kafé jag jobbade på. ni många av er som betyder något har fastnat på kort och påminner mig om allt fint. en seriestripp jag skrattade till en morgon. en skämtteckning  vi ritade en gång under en extra tråkig spanskalektion.

3 svar to “små saker att le åt”

  1. matilda Says:

    finis

  2. Mik Says:

    Tihi.

Kommentera

