26 maj

vet ni vad? för alldeles precis ett år sen tog jag studenten. då sprang jag ut i min vita mössa med gula champagneprickar. då dansade vi i solen och älskade livet. när all lycka samlas på en enda dag och allting bara går som man vill. då vi badade och pussades och kramades i fontänen och ”vi är försiktiga så att vi inte blir helt blöta” blev snabbt ”äh, vi kan kramas i vattnet, vi är ändå dyblöta”. då jag kände mig lite extra älskad av alla ord och all tyngd kring halsen. Ett år sen. jag tror att vi är helt andra människor nu, på ett sätt. men jag kommer alltid minnas gymnasiet med ett varmt hjärta. min fina klass: vi gjorde de tre åren till det allra bästa.

Kommentera

