Protège-Moí

2008

2009

2009

2010

2011

2011

När vi var små letade vi alltid fembladiga syrénblommor. Vi kunde sitta i timmar och studera syrénbuskar. för om man hittade en med fem blad, då fick man önska sig något. om man vågade äta upp blomman det vill säga. ni borde alla få veta att syrénblommor inte smakar bra. En kväll 2008, en alldeles speciellt jobbig kväll var jag på väg hem. jag hade gått och gått för att bara komma bort lite. på vägen hem slängde jag en blick på syrénbusken längre ned på gatan, och blomman på översta bilden var det första jag såg. Även om jag inte längre tror på syrénbladsönskningar så vill jag tro att det finns något bättre. något större. för den där blomman gav mig hopp i natten. varje år sen dess har jag letat upp en fembladig blomma och resultaten har ni ovan. kanske klyschigt, kanske löjligt. men det betydde mycket för mig då.

Kommentera

