Skottland

skottland. det fanns många slott och kyrkor. vi bodde faktiskt i en gammal kyrka. hade kyrkfönster ovanför stålvåningsängen.

 

vi vandrade. mycket. gata upp och gata ned med prat och bara tanken av att inte vara i Sverige. inte vara hemma. ibland – ofta när det kom störtskurar med regn – gömde vi oss på starbucks långa stunder. drack kaffe och löste sudokus tillsammans.

ibland fanns det musik på gatorna. det fanns även musik på klubbarna på barerna på hostelrummet. vi drack mycket vin och öl och billiga drinkar och dansade ibland tills benen inte ville längre. hamnade av misstag på en gayklubb men hade väldigt roligt tills stängning.

ibland när vi var trötta, och vädret tillät, så hängde vi i parker. nivet. pratar om det mest och ser osvensk himmel ovanför sig. andas lite extra.

överallt fanns bänkar med "in memory off" och jag tänkte att gud vad fint tänk om man kunde få en sån bänk.

ofta var vi ganska trötta men nivet. sådär resetrött som ändå känns okej. allt som allt var Edinburgh en härlig stad och det gör mitt hjärta min hjärna min kropp fint att komma iväg några dagar bara sådär. bara fly lite grann och sätta livet i sverige på paus.

2 svar to “Skottland”

  1. Sandra Says:

    Man kan köpa sig en bänk (eller hyra, jag vet inte riktigt) längs en promenadstig runt Saltkällan (typ Munkedal, Uddevalla-hållet…) Jag ville ha en där – de var i trä med namnet inristat och lackade för att de skulle vara lena och fina!

Kommentera

