55 timmars flykt

jag tog med kameran men tog bara ett kort på tåget på väg upp men  det känns okej ändå. bodde hos någon jag inte  känner vars sambo hade många fina skor. det satt kort på alla väggar och där fanns en katt som lekte med bomullstops. det fanns plats i kylen för vinet och egentligen behövs inte så mycket mer. gator jag inte vet namnet  på. som jag inte vet vart de leder.  men en kväll med 30 okända öldrickare och vi hittade ballonger på vägen hem i natten. sov med en katt vid  magen. åt glass vid en kaj som inte var vår. vi vandrade i regn utan att egentligen bry oss och sen drack jag vin med den där flickan som jag alltid pratat om att dricka vin med. det var regnpölar att dansa över och det var kanelwhisky. vandring hem på morgonkvisten och sen ett tåg hem igen. snabbt. kort. men fint.
och tänk om jag hade  bättre  ord än dessa.

2 svar to “55 timmars flykt”

  1. oroshjärta Says:

    ”Tänk om jag hade bättre ord än dessa” fantastisk mening.

  2. matilda Says:

    å Sandra. Dina ord är bättre än det mesta! Och det känns fint när man vet lite mer det bakom dem. Kram!

Kommentera

