jag.

alldeles för ofta får jag för mig att folk inte tycker om mig. inte för att de gör något eller visar något, men för att det är en såndär känsla som alltför ofta är närvarande. då börjar jag överanalysera allting jag säger och vad de säger och tänka att. ja. jag kanska ska låta bli att höra av mig. kanske. att de tycker att jag är jobbig. kanske är jag påträngande. kanske bryr jag mig för mycket. då brukar jag stänga in mig i mig själv ett tag. vara tyst. vara en person jag inte alls är.
men ibland. ibland får jag en extra lång kram eller ett sådär ärligt glatt hej. någonting som gör att jag inser. att kanske finns det folk som vill umgås med mig. tycker om mig. för precis den jag är. då blir jag lite extra glad.

Kommentera

