jag är lite kvar där jag var för ett år sen.

”återigen sover jag inte om nätterna. läser tills ögonen dör och lyssnar sen på fransk musik till solen går upp. försöker inte sova med vetskapen om att jag inte kommer lyckas. skriver ord jag aldrig skulle kunna dela med mig av och vet inte riktigt vart jag har mig själv. kanske är det hösten som redan nu trycker ner min ryggrad. kanske är det för att jag saknar allt som definierade vem jag var. klockorna tickar fram sekunder och jag inser lite för sent att jag inte uppskattat så mycket tid. någonting hänger över mina axlar och hindrar mig från att gå rakt.”

Kommentera

