och det där som kryper i kroppen

det är något som gör mig rastlös. som gör att jag inte riktigt kan vara still inte kan njuta. jag har ju längtat efter det där att bara ligga i sängen en förmiddag och lyssna på fin musik. men. nu är jag där och jag njuter inte. blir rastlös. tror att jag glömt något. tror att det är något som inte riktigt stämmer. jag tror jag skyller på hösten. det är nog enklast så.

20111017-114741.jpg

2 svar to “och det där som kryper i kroppen”

  1. Lisa Says:

    Så sant. Det där med att slappna av när man får är svårt.

  2. Burk Says:

    Stick ut och jogga en dryg kvart, kamrat! På med varm mundering och stick ut för lite jogg och rusväxlande med höga knän, medans armarna- höjda till axelhöjd- gör cirklar ut och åt sidorna. mindre mindre- byt håll- större större- byt håll

    Nyss googlade jag uttrycket ”kryper i kroppen då jag kommit på mig med att behöva sträcka ut armar och ben härsan och tvärsan. (trevligt för sen kom jag hit) Det känns som man hårt hårt HÅRT vill spännas fast vid en sträckbänk och kallduschas grr

    och nu gäsp.

    I vilket fall som hellst duschar kroppen din hjärna med endorfiner och dopaminer efter ett utsträckande joggningspass- mm eller något annat ^^ – och garanterar samvetsenlig njutning inom de kommande dygnen.

    Själv märker jag också att man gäspar djupare- samt att en syrlighet jag erinrat mig försvinner ur munnen- om man utövar dagligt flås. Dessutom utvecklar andning och framförallt pulsen ett normalare tempo med tiden.

    Glad HÖST och ha så kul kompis

    muahh

Kommentera

