jag har rest tillbaks i tiden. blivit ung.

jag packar ihop mitt tonårsrum och blir vuxen. lägger mig samtidigt längst in i sängen. med kuddarna mot väggen. drar upp täcket som jag alltid gjorde när mitt flera år yngre jag var rädd för allt som rörde sig utanför täckets gränser. då hjälpte det att krama gosedjurshunden som fortfarande sitter i min soffa. det är svårare nu. nu när tvivlet sitter inom mig.

Ett svar to “jag har rest tillbaks i tiden. blivit ung.”

  1. Olle Gynther Zillén Says:

    Och du skriver fortfarande så vackert så att man gråter inombords..

Kommentera

