ibland ligger jag på sängen och bara lyssnar.

tre dagar efter att jag flyttat till lägenheten regnade det för första gången. jag kunde inte placera ljudet. funderade ett bra tag på vad det var som lät. regn låter väldigt annorlunda mot en balkong än mot ett tegeltak. allt låter väldigt annorlunda i lägenhet. det låter annorlunda när man går på golvet. det är annorlunda att man hör folk man inte känner. pusslar ihop deras liv utifrån vad som hörs i trapphuset. barn, gitarrmusik och inget sex. mm, det är en sådan familj. vet ingenting om dem egentligen, men pusslar ändå.
nu är det tre veckor senare och jag har lärt mig lägenhetshusets alla ljud. kan placera regn, blåst och trapphuskonversationer. och det låter rätt fint.

2 svar to “ibland ligger jag på sängen och bara lyssnar.”

  1. simone Says:

    det är så fint att du bor med dig själv nu (om jag förstått det hela rätt) och det är så fint att det snöar på wordpress igen (får mig att längta tillbaka lite hit faktiskt) och det är också så fint (nästan finast) att du kommer till stockholm ganska snart!

    • Sandra Says:

      åh. bästa Simone. det gör mig så glad när dina ord trillar in här. jag bor med mig själv nu. och med en av mina allra finaste vänner. så. det är rätt fint. jag saknar dig lite här. läser såklart dina ord ändå, men saknar lite att kunna kommentera. längtar så efter att få se dig igen!

Kommentera

