det jag saknar hemma

jag har varit i Marrakech. I Marocko. I Afrika. där finns världens finaste stjärnhimmel över Sahara. Sahara som blir alldeles för kallt på natten men som är mysigt med en brasa och arabisk musik och mintte som görs över glöd. Sahara med kamelridning i solnedgång. där finns försäljare som säljer så mycket som går att få in på en liten yta, folk som vill köpa en för kameler och böneutrop flera gånger om dagen. där finns stress, hets men å så vackra städer och ännu vackrare porslin. där finns hostel med världens snällaste personal och bakgator med söta barn. där finns flera saker som hamnat på bild som hamnar här snart. så fort jag landat lite. så fort jag kommit tillbaka.

3 svar to “det jag saknar hemma”

  1. simone Says:

    Å så underbart! Det låter så fantastiskt. Jag måste verkligen ta mig ifrån detta land meddetsamma känner jag!

  2. Anonym Says:

    Låter bara så underbart!

Kommentera

