att sakna fast grund.

tänker det där igen
att om jag stuvar ner saker
flyttlådor på hög
kan jag gömma känslor
bland papp
fyllda av tandborstar
och böcker jag aldrig läste

någon gång
ska man väl hitta rätt?
hitta hem
packa upp
och vara hemma

packar bara ner
märker dem med ”kläder” och ”kökssaker”
fast det borde stå
som ”saker jag gjorde när jag inte kunde sova”
eller ”i väntan på lugn”.

3 svar to “att sakna fast grund.”

  1. cilax Says:

    bra vemod här. long time no…

  2. Annavie Says:

    Fint beskrivet

  3. Matlda Says:

    Finis.

Kommentera

