sex år senare än när vi träffades första gången

det är så konstigt när tiden går. hur folk kanske inte alls förändras men hur man försvinner isär ändå. den här helgen har jag spenderat med vänner som visste vart jag gick minsta steg när jag gick i högstadiet. ni hade dem allihopa, de där vännerna som var så nära inpå nej innanför huden så att man var helt säker på att man skulle spricka upp och bli söndertrasad om man förlorade dem. mina vänner visste allt. allt. hur många timmar jag sov per natt och vad jag kände exakt i varje sekund. och nu satt vi i samma lilla etta i helgen och jag kunde inte riktigt få ihop pusslet. jag förstod ju att det här är mina vänner och vi känner varandra men min hjärna kunde inte få ihop allting jag vet om dem i samma person. var fullt medveten om att de nummer jag alltid kunde ringa i natten tillhör de här personerna men ändå inte alls. de var likadana och fantastiska men inte alls här ändå. på något sätt.

Ett svar to “sex år senare än när vi träffades första gången”

  1. silver account Says:

    Efter allt som hänt så har det verkligen visat sig vilka som är mina riktiga vänner och vilka som finns där när allt inte är solsken och regnbågar. Det är ytterst få som verkligen funnits där och sett till att jag mår ok. Pratade med en av dom som inte ställt upp i förrgår. Fick bortförklaringar som ”Jag försökte visa respekt” och ”din kille har ändå det yttersta ansvaret för ditt välmående” och såna skitgrejer. Det är klart att ens pojk eller flickvän oftast drar det tyngsta lasset i en sån här situation, men det betyder inte att ens vänner helt frikopplas och kan gömma sig i någon mörk vrå där dom inte syns. Om man inte vet hur man kan hjälpa eller stötta någon så är det bara att fråga. Jag kräver inga mirakel, jag ville bara se någon form av stöd visat genom t.ex. ett meddelande någonstans med texten ”Hur mår du?”. Alla, utom två, av dom som jag såg som mina bättre vänner har inte hört av sig alls. Trots att dom vet hela historien. Känns som att det är dags att se över vänskapskretsen.

Kommentera

